NIEUWSOVERZICHT

 

!HERAANLEG SCOUTSTERREIN!

Groot nieuws, ons scoutsterein wordt volledig omgeploegd en heraangelegd. Hierdoor kunnen we er helaas enkele maanden niet op spelen. Daarom zullen we bij aanvang van de vergaderingen steeds afspreken op het Sint Maartenveld in plaats van aan de lokalen.

Een stevige linker,

De groepsleiding

 
flyerSMV 2022.3 betere kwali.png

Sint-MaartensViering

Ja ja, het is weer zo ver,

Nu de dagen donkerder en kouder worden, is de nood hoog om de gemoederen te verlichten met ons warme Sint-Maartensvuur. Het recept is ondertussen welbekend: de fakkels laten branden, op tocht door het dorp en dan genieten van gratis pannenkoeken en chocomelk. Dan volgt het hoogtepunt van de avond met de verbranding van onze befaamde draak en genieten we na met met een gezellige babbel naast een vuurtje met iets lekkers in de hand. En laten we natuurlijk onze prachtige foto voorstelling niet vergeten, deze zal zoals gewoonlijk weer gepresenteerd worden. Onze Jin voorziet jullie van lekkere hamburgers en aan de bar serveert onze VZW ijskoude en vers getapte Boemerang, en nog veel meer. Dit alles vindt plaats op zaterdag 12 november op het Sint Maartenveld. Inderdaad u leest het goed, deze editie gaat wegens werken aan ons terrein niet door op onze eigen scoutslokalen.

Zak dus allen af naar beneden aan de berg en kom genieten van deze heerlijke avond.

Programma:

  • 17u00:  Start fakkel verkoop + pannenkoeken en chocomelk

  • 18u00:  Start fakkeltocht

  • 19u00:  Drakenverbranding + lekker smullen & drinken

  • 19u30:  Fotoshow van de voorbije kampen

  • 20u00:  Start kinderfuif (tot 22u00), inkom aan de kassa​

Een stevige linker,

De leiding en VZW van 3012

 
AFFICHE-SE-2022.1-1.png

SCOUTSETENTJE

Beste scoutsvrienden

 

Na eindelijk weer een zomer zonder coronamaatregelen is het weer tijd voor ons jaarlijks scoutsetentje! Het scoutsetentje gaat dit jaar door op zaterdag 22 oktober 2022 en is eindelijk nog eens zoals vroeger. Dit betekent dat we enkel de fysieke versie op onze prachtige scoutszolder aanbieden en dus geen take-away optie meer, zoals de voorbije twee jaar.  

 

Genieten van onze lekkernijen kan 's middags van 11u30 - 13u00 en van 13u30 - 15u00. 's Avonds ben je welkom van 17u30 - 19u00 en 19u30 - 21u00. Reserveren is nog steeds verplicht en kan tot en met zondag 16 oktober 2022 via onze website.

 

Via onderstaande knop kan je je plaatsje verzekeren op onze scoutszolder. Vergeet dit dus zeker niet te doen. Dit helpt ons om de juiste hoeveelheden te voorzien, wat helpt met het verkleinen van onze ecologische voetafdruk.

 

Stevige linker, we zien jullie graag en tot dan! 

Team Sint-Maarten Wilsele

poster startdag 2022.png

STARTDAG

Beste leden en ouders

 

De herinneringen aan de zomerkampen zijn nog zo vers maar we kijken samen al uit naar de start van het nieuwe scoutsjaar! Op zaterdag 17 september trappen we het  jaar in gang zoals vanouds. Om 10u verzamelen we op het scoutsterrein in uniform. Nieuwe leden zijn ook al welkom op deze leuke dag. Elk lid krijgt gratis lunch en een 4-uurtje. Iedereen neemt zijn eigen drinkbus mee. Om 17u keren we terug naar de lokalen en om 17u30 opent de woudloperskeuken.

 

Vergeet je zeker niet hier in te schrijven als je zin hebt in pens met appelmoes en brood! Dit kan tot en met dinsdag 6 september. Als je gewoon iets komt drinken is inschrijven niet nodig. De bar is ten voordele van het jinkamp. Om 20u volgt de leidingsvoorstelling en blikken we terug op de kampen met de fotovoorstellingEnkele praktische zaken voor de start van het jaar:

  • Nieuwe leden die zich willen inschrijven, vinden hier alle informatie. 

  • Herinschrijven kan hier

  • Voor vragen over inschrijvingen, praktische zaken,...  kan je bij de stand van de groepsleiding terecht.

  • T-shirts en sjaaltjes kan je kopen tijdens startdag, maar ook tijdens de eerste 2 vergaderingen.

  • Verloren voorwerpen van de kampen liggen in de lokalen op startdag.

  • Gebruik je Trooper nog niet? Installeer de plugin zeker op je computer om ons, zonder een euro uit te geven, te sponsoren.

  • De communicatie naar de leden toe gebeurt nog steeds via de baloe

Een stevige linker,

Het startdagcomité

 
Spaghetti 2022 - FINAAL.png

SPAGHETTIFESTIJN 

Lieve vrienden en vriendinnen,

Nog even aftellen voor de zomer begint en we kunnen vertrekken op kamp… Om hiervoor wat centjes in te zamelen, organiseren de jojo’s en givers van scouts Sint-Maarten Wilsele ons jaarlijks SPAGHETTIFESTIJN op ZONDAG 24 APRIL 2022! Kom tijdens de middag of/en avond genieten van lekkere antipasti, smakelijke spaghetti, frisse drankjes en heerlijke desserts! Neem gerust al je vrienden, familieleden en buren mee om samen te komen genieten.
Veggie alternatieven zijn natuurlijk beschikbaar & reserveren is niet nodig.

Hopelijk zien we jullie dan met een brede, rode spaghettiglimlach op jullie gezicht!

Praktische info:

  • Uren event: 11u-16u & 17u-20u 

  • Uren keuken: 11u-15u & 17u-19u

  • Adres: Albert Woutersstraat 28, 3012 Wilsele (ons scoutsterrein)

 

Een stevige linker,

Jojo's & Givers

 
100 jaar affiche zaterdag.jpeg

100 JAAR

Scouts Sint-Maarten Wilsele blaast 100 kaarsjes uit!

 

Zonder tussenkomt van gekke ziektes geven we daarom op 14 en 15 mei een heus feestweekend om deze speciale verjaardag te vieren. Beginnen doen we met een feestelijke opening met hapjes en drankjes en een woordje voor het publiek. Dan gaat onze tentoonstelling over de afgelopen 100 jaar van ons bestaan open. Wist je dat we ooit ...gebombardeerd zijn geweest, ...een boot hadden, ...? Onze archivaris vertelt jullie er met veel passie alles over.

 

Later op de dag kan je rustig door het archief wandelen, genietend van live muziek op de scoutszolder. Buiten zijn er een groot springkasteel, een kabelbaan en nog veel andere animatie te vinden.

 

In de namiddag start ook ons 'Tram C' festival op het Sint Maartenveld. Daar kan je bij de beste bands en DJ's de dansbenen volledig losgooien. Dit kondigen we nog aan met een apart evenement. Feest en plezier voor groot en klein zijn dus verzekerd! Zet 'm alvast in het knalrood in je agenda!

 

Met feestelijke groeten,

De leiding en vzw

SMV affiche 2021

Sint-MaartensViering

Beste ouders,

Nu de dagen donker en koud worden, is de nood hoog om de gemoederen te verlichten met ons warme Sint-Maartensvuur. Het recept is ondertussen welbekend: gratis pannenkoeken en chocomelk, fakkels aansteken en dan op tocht door het dorp. Dan volgt de climax met de verbranding van de alomgekende draak en genieten we na met enkele kampvuurliedjes en de fotovoorstelling. De Jin bakt ondertussen lekkere hamburgers en aan de bar serveren we ijskoude versgetapte keizersberg en nog veel meer. Dit alles vindt plaats op zaterdag 13 november bij ons op de scoutslokalen. Kom masaal af, maar weet wel dat we de coronasafe pas opvragen aan de inkom. Dat is nu eenmaal een vereiste om er samen volop van te kunnen genieten.

Programma:

  • 17u00:  Start fakkelverkoop + pannenkoeken en chocomelk

  • 18u00:  Start fakkeltocht

  • 19u00:  Drakenverbranding + lekker smullen & drinken

  • 19u30:  Fotoshow van de voorbije kampen

  • 20u00:  Start kinderfuif (tot 22u00), inkom aan de kassa

  • 20u30:  Start Dj-request of even genieten rond het vuur

Een stevige linker,

De leiding en vzw

AFFICHE 2021.jpg

SCOUTSETENTJE

Liefste scoutsvrienden,

 

Na een weeral knotsgekke zomer geteisterd door dat virusje en moeder natuur zijn er gelukkig toch nog steeds zekerheden in het leven. We hebben het natuurlijk over het overheerlijke scoutsetentje op zaterdag 16 oktober. Dit jaar gaan we terug voor een fysieke versie op de scoutszolder maar met een extraatje. Je kan nog steeds kiezen voor take-away optie.

 

We bieden dus opnieuw twee opties aan: je kan je maaltijd ter plaatste opeten of afhalen.
Ter plaatste eten kan 's middags van
11u30 - 13u00 en 13u30 - 15u00. 's Avonds ben je welkom van 17u30 - 19u00 en 19u30 - 21u00. Eten afhalen kan tussen 11u30 en 15u00. Reserveren is verplicht, zowel voor take-away als voor de mensen die ter plaatse eten. Je kan reserveren tot en met vrijdag 8 oktober. 

 

Via de volgende link kan je je menu zelf samenstellen en een keuze maken tussen ter plaatse eten of take-away. Dus ook als je ter plaatsen komt eten, vragen we je om nu al je bestelling door te geven. Dit helpt ons om de juiste hoeveelheden te voorzien wat helpt met onze ecologische voetafdruk.

Stevige linker, we zien jullie graag en tot dan! 
Team Sint-Maarten Wilsele

WK Wielrennen flyer

WK WIELRENNEN

Dag vrienden,

 

Binnenkort is het zo ver! Het moment waar iedere sportliefhebber naar uitkijkt, de 100e editie van het WK wielrennen komt naar ons land. Omdat de koers langs twee kanten voorbij ons lokaal passeert (Albert Woutersstraat & Leopold Decouxlaan), organiseren wij op zaterdag 25 en zondag 26 september een openluchtbar waar je samen langs de zijlijn kan komen supporteren. Wij voorzien frisse drankjes, lekkere hamburgers en zo veel meer. Zak met je gezin en vrienden af naar de leukste plek van Wilsele en geniet er een hele dag lang van plezier en leedvermaak. Op zondag is het hoogdag voor onze Belgische mannen en daarom kan je dan de hele koers met live commentaar meevolgen op een groot scherm dat op het terrein zal staan. 

 

Dagplanning zaterdag 25/09:

  • 12u: start openluchtbar 

  • 12u-17u: supporteren langs de zijlijn

  • 17u-24u: napraten met een drankje aan de bar

 

Dagplanning zondag 26/09:

  • 12u: start openluchtbar (bar, eetkraampje, jinstand, randanimatie…)

  • 12u-18u: uitzending wk wielrennen op groot scherm 

  • 12u-18u: supporteren langs de zijlijn

  • 13u: start wedstrijd op rollen + opening springkasteel

  • 18u-24u: samen keuvelen met een hapje en drankje 

 

Sprokkel al je vrienden bij elkaar want dit wil je niet gemist hebben. We garanderen de horecaregels die van kracht zijn, een fijne sfeer en een stralend zonnetje. 

 

Stevige linker,

De leiding 

poster startdag 2021.png

STARTDAG 2021

Beste leden en ouders,

De herinneringen aan de zomerkampen zijn nog zo vers maar we kijken samen al uit naar de start van het nieuwe scoutsjaar! Op zaterdag 18 september trappen we het  jaar in gang zoals vanouds. Om 10u verzamelen we op het scoutsterrein in uniform. Nieuwe leden zijn ook al welkom op deze leuke dag. Elk lid krijgt gratis lunch en een 4-uurtje. Iedereen neemt zijn eigen drinkbus mee.

Na een dag spelen en overgooien, keren we om 17u terug naar de lokalen. Hierbij kan iedereen naar huis keren of de dag verderzetten op de scoutslokalen met de woudloperskeuken.

Om 17u30 opent de woudloperskeuken. Vergeet je zeker niet hier in te schrijven voor 11 september, als je zin hebt in pens met appelmoes en brood of gewoon iets wilt komen drinken! Om 20u stellen we de nieuwe leidingsploeg voor.

Enkele praktische zaken voor de start van het jaar:

  • Nieuwe leden die zich willen inschrijven, vinden hier al de informatie. 

  • Herinschrijven gebeurd online op onze site

  • T-shirts en sjaaltjes kan je kopen op de startdag of tijdens de eerste 2 vergaderingen.

  • Verloren voorwerpen van kamp liggen in de lokalen op startdag.

  • Like zeker en vast onze facebookpagina om op de hoogte te blijven.

  • Gebruik je trooper nog niet? Installeer het zeker op je computer om ons zonder een euro extra uit te geven, te sponsoren.

  • De communicatie naar de leden toe gebeurt nog steeds via de baloe. De eerste baloe vind je op de website na startdag. 

 

Een stevige linker

Startdag comité

Flyer pasen .jpg

PAASEITJES VERKOOP

Liefste scoutsvrienden,

Zoals jullie wel al konden vermoeden kan het spaghettifestijn dit jaar niet doorgaan. Daarom hebben we een leuk alternatief bedacht om de tentenkampen te helpen financieren. Het wegvallen van deze activiteit voelen we zwaar, dus koop massaal onze lekkere paaseitjes!

 

In deze tijden heeft iedereen wel wat lekkers verdiend! Wens een vrolijk Pasen aan je grootouders, je buren, je nonkels en tantes, juffrouw of meesters, je klasgenoten, je collega’s, kortom iedereen gaat genieten van dit lekkere cadeau.

Er is ook een leuke actie aan verbonden met een geweldige prijs. In het weekend van 6-7 maart krijgen alle Wilselenaars een flyer in de bus. Deze flyer is slechts een zwart/wit-tekening. We rekenen op jullie steun om er iets moois van te maken.

Wil je kans maken op de prijs? Steek je tekening in de brievenbus van de scouts (Albert Woutersstraat 28) en de winnaar krijgt zijn bestelling dubbel! Vergeet je naam niet te noteren op de flyer. Geen ontvangen en wil je graag meedoen? Dan kan je hem hier downloaden en zelf printen.

Bestellen kan tot en met zondag 21 maart. De paaseieren worden aan huis geleverd op zaterdag 3 april.

 

Alvast bedankt!!!

SCOUTSETENTJE

________

Liefste scoutsvrienden, 

 

Na een knotsgekke zomer geteisterd door covid-19 zijn er gelukkig toch nog zekerheden in het leven. We hebben het natuurlijk over het overheerlijke scoutsetentje dat dit jaar op zaterdag 17 oktober plaatsvindt. In tegenstelling tot andere jaren zal er jammer genoeg niet met de hele familie of vriendengroep getafeld kunnen worden. Maar niet getreurd, wij hebben een aangepast corona-proof concept klaargestoomd. Hieronder lichten we dit even toe. 

 

Dit jaar bieden we twee opties aan: je kan je maaltijd ter plaatste opeten of afhalen. Ter plaatste eten kan (per bubbel van max. 10 personen) van 11u30 - 13u00 en van 13u30 - 15u00Opgelet! De plaatsen zijn beperkt. Eten afhalen kan tussen 12u00 en 16u00.

 

Reserveren is verplicht, zowel voor take-away als voor de mensen die ter plaatse eten. Je kan reserveren tot en met vrijdag 9 oktober via onderstaande link. Je kan in het formulier je menu zelf samenstellen en een keuze maken tussen ter plaatse eten of take-away. 

Indien je nog vragen hebt, neem gerust contact op met ons via: 

scoutsetentje@outlook.be

 

Stevige linker, 

Comité Scoutsetentje 

STARTDAG

_________

Beste leden en ouders, 

 

Op 19 september gaan we van start met het scoutsjaar! Dit jaar zal het helaas geen grote opening zijn. Daarom hebben we een alternatief bedacht om ook de ouders mee te laten genieten van de scoutsstart!

 

Dit jaar is de scoutsstart een wandeltocht waar gezinnen en leden zich voor kunnen inschrijven. Tijdens de tocht worden er verschillende teamopdrachten op maat van elke leeftijd voorzien. De tocht duurt ongeveer 2 uur en zal in Wilsele en in een klein deel van Leuven doorgaan (+- 5km). Op het einde van de tocht komen jullie de leiding van elke tak te weten! 

 

Inschrijvingen kunnen in bubbels van 7 personen. Dit is omdat we met niet meer dan 10 personen per post mogen zijn, inclusief de leiding. We raden ook sterk aan om de algemene regels te volgen in verband met bubbels, mondmaskers en voldoende afstand houden. De inschrijvingen lopen tot en met 14 september. Wacht ook niet te lang met in te schrijven want er zijn maar beperkte plaatsen. We moeten de veiligheid van iedereen kunnen garanderen.

Je kan ook een pakket met snacks en drank bestellen voor tijdens de tocht. De opbrengst gaat volledig naar de Jin die een zeer uitdagend jaar tegemoet gaan. In hetzelfde formulier voor de inschrijving kan je deze pakketjes reserveren.

We kijken er met volle goesting naar uit!!

Een stevige linker,

Het startdag comité

3012 MERCHANDISE

_________

Het is misschien nog net iets te vroeg om je koffer te beginnen pakken om op kamp te vertrekken maar je kan wel al controleren of je scouts uniform compleet is. Een echte scout draagt een hemd met daaronder een rode 3012 t-shirt, een korte broek en een 3012 das mét schildje. Een 3012-petje maakt het helemaal af! Mis je nog een deel van je uniform? Bestel via onderstaande knop de ontbrekende stukken. Je pakketje zal dan klaarliggen op de bagage drop-off.

Voor de juiste kentekens en embleempjes moet je bij de Hopper zijn. Hier (https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/ik-wil-naar-de-scouts/het-scoutsuniform) kan je nog eens terugvinden welke empleempjes jouw hemd compleet maken. 

De bestellingen zijn voorlopig afgesloten. Bij de start van het nieuwe scoutsjaar zal er terug besteld kunnen worden. 

IEDEREEN KAN ERBIJ!

_________

Dit is een initiatief van Scouts en Gidsen Vlaanderen, waar ook wij als scouts ons steentje aan willen bijdragen. Iedereen is welkom in onze groep, ongeacht afkomst, interesses, geaardheid of behoeftes. Hoe meer diversiteit binnen een groep, hoe meer we van elkaar kunnen leren. Een uitwisseling van waarden en normen uit andere culturen is ook nog eens leerrijk. We willen graag dat onze groep de realiteit van de samenleving weerspiegelt en daarom willen we meer inzetten op diversiteit binnen onze scouts.

 

Lid zijn bij een jeugdbeweging zorgt voor een uitgebreid sociaal netwerk en voor een betere integratie. Beide zijn van groot belang voor minderheidsgroepen in onze samenleving. Daarom speelt scouts een belangrijke rol in de ontwikkeling van deze kinderen en jongeren. Zo leer je verschillende vaardigheden zoals samenwerken, inzichten ontwikkelen, conflicten oplossen en compromissen sluiten.

Hieronder vind je een video met het verhaal van Murtada, een vluchteling uit Irak en nu leider bij scouts Linden. 

CORONA

_________

In samenspraak met minister Dalle en het volledige jeugdwerk, heeft Scouts en Gidsen Vlaanderen besloten om alle activiteiten binnen het kader van Scouts en Gidsen Vlaanderen tot zeker 20 april te annuleren. Dit betekent helaas ook dat al onze vergaderingen en evenementen zijn afgelast. 

 

Wat gaan we nu doen? Wij hebben enkele anti-verveel tips tijdens deze periode!

1. De zon doet ons stilletjes aan denken aan de zomerkampen. Droom verder weg met de after-movies van vorige jaren; https://photos.app.goo.gl/fRGGLdmEsHNUu8AY7

2. Stel jezelf net als de leiding kandidaat bij Leuven Helpt en help de mensen in je omgeving die het nu nodig hebben. https://www.leuven.be/corona-helpen

3. Kapoenen en kawellen, houd je mailbox in de gaten! Scouts Wilsele komt naar je thuis...

4. Jojo's, givers en jin, volg het instagram account van onze scouts: @scoutswilsele. Deze week start er een spel met op zondag om 14u een livestream! Stay tuned.

Belangrijke informatie zullen we steeds via mail en Facebook communiceren. Hopelijk is het allemaal snel voorbij!

Stay safe, stay inside

De leiding

1 / 7

Please reload